wtorek, 7 kwietnia 2020

Jak sobie ułatwić pracę z Małym Ryśkiem


Płytka Longan Nano jest przyjemnym miniaturowym tworem zwłaszcza dla wielbicieli stykówek,
których ja osobiście nie lubię, bowiem ich porażająca ilość jest kiepskiej jakości i używanie ich 
często jest proszeniem się o kłopoty. Oczywiście kto ma niechaj używa z głową do woli.

Jednakże jako zwolennik używania tego co mam pod ręką  bądź co bądź  skutkuje często powstawaniem wygodnych inaczej maszkaronów. Tak też jest tym razem zapewne , ale 
zostawiam to waszej ocenie 




Jak już wspomniałem nie przepadam za stykówkami , ale mam sporą ilość różnych devboardów, które notabene zwykle używam nie do końca zgodnie z założeniami. Tak też tym razem odbyło się w stosunku do płytki ZB600 będącej devboardem dla ZigBEE z układami CC2530.







Płyta ta może nie jest czymś wygórowanym , ale umożliwia zaprogramowanie Longana przez bootloader z poziomu serial portu poprzez wbudowany układ USB-SerialBridge CP2102 , zasilanie longana oraz urządzeń zewnętrznych , ale też co za tym idzie kompaktowe wymiary. 

Oczywiście  ZB600 w żaden sposób nie jest dostosowana do takich płytek jak np Longan , ale przy odrobinie pomyślunku można sobie z tym poradzić i zbudować naprawdę wygodne środowisko
sprzętowe do zabawy właśnie z longanem:)

Co się przyda :

  1.  płytka Longan Nano  
  2.  płytka ZB600 
  3.  trochę przewodów połączeniowych 
  4.  jakieś tulejki dystansowe 
  5.  2 szt paluszków AAA

Przyda się też schemat ZB600 żeby ułatwić sobie podłączenia - SCHEMAT

Tymczasem wyszło mi właśnie takie ustrojstwo :



Jako że posiadana prze zemnie wersja Longana  nie posiada LCD  w związku z powyższym jak w/w
rozwiązanie to pozwala mi wygodnie podłączyć dowolny w sumie LCD na SPI , Jedyny kłopot jest taki, że pin CS czyli PB2 nie został na płytce wyprowadzony nigdzie indziej poza złączem dla LCD, 
ale używam pinu PB3  który jest na złączu JTAGA. Dodatkowo jak widać podłączyłem sobie przez 
I2C klawiaturkę od KAMAMI czyli KAmodTOUCH, który jest bardzo czasem przydatny w testach
różnych urządzeń.  Przyciski natomiast też przeniosłem na wygodne w użyciu dla mnie :

RESET ->  RESET 
BOOT  ->  PA8  na press w dżojstiku  *
*]   Pin BOOT nie jest wyprowadzony na płytce tylko dociągnięty do  przycisku , ale jest też 
      połączony z pinem PA8  i teraz można to wykorzystać i jako BOOT i jako BUTTON 


Mam nadzieję że się wam podoba pomysł , bowiem na tym zestawie będę wam prezentował różne 
pomysły i programy na Małego Ryśka , zanim zostanie ukończony zestaw specjalnie dla układu 
GD32VF103.

P.S  Po co nam te dwie baterie AAA ? 

Otóż ZB600 ma możliwość zasilania z baterii , które umieszczamy na spodzie płytki , a to daje nam możliwość testowania aplikacji dla Longana na zasilaniu bateryjnym.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz