sobota, 21 listopada 2020

Kolejny paskudny zegarek LED .... ale z małym ryśkiem i WIFI ....

 



Od jakiegoś czasu chodziło za mną zbudowanie zegarka ... tak obowiązkowo jak to robią wszyscy wcześniej czy później , ale chciałem żeby mój był nowocześniejszy dziwniejszy i inniejszy od innych ...


Oczywiście przede wszystkim widoczny z daleka :)  więc ma wysokość cyfry  10cm , zaś wszystko mieści się w 25cm długości. Oczywiście przestrzennie miał udawać 7seg... było to dla mnie nie lada wyzwanie.
Natchnienie trafiło mnie gdy przeglądałem thingiverse  


Niema bowiem sensu wyważać drzwi ... w ten sposób powstał zmodyfikowany kształt zegarka, potem dopasowywałem jeszcze klika rzeczy ostatecznie coś wyszło.  Wydruki 3d zamówiłem lokalnie w jednej z firm za rogiem...  z pierwszej wersji nie byłem zadowolony więc musiałem poczekać na poprawioną ... tą długo szlifowałem papierem ściernym i wygładzałem w oparach acetonu , aż byłem zadowolony z efektu ...  ostatecznie i tak pomalowałem całość na kolor biały choć wydruk również zamówiłem biały to kolor był średnio biały :P  



I tak całość poleżała w pudełku około miesiąca ... potem do całości zamówiłem płytkę wiec trzeba było czekać ...  środek cyfr był przewidziany na białą cienką plastikową taką przekładkę , ale było to mało stabilne więc postanowiłem zamówić wycięty laserem kawałek pleksy żeby wkładkę ustabilizować ...  


Okazało się jednak, ze straszna latara wyszła i jest za jasno ... w tym wiec celu poszedłem po rozum o głowy i ....



Tak z pomocą jak zawsze w takich wypadkach przychodzi folia do przyciemniania szyb w samochodach i trochę cierpliwości oraz zdolności manualnych ....






W miedzy czasie dotarła płytka, dorzucona do jakiegoś tam zamówienia z firmy,  nic odkrywczego , 
trochę ledów niebieskich (2 na segment) trochę rezystorów, kondków ... jako główny mikrokontroler 
użyłem GD32VF103C8T6 który posiadałem od naszego kolegi L3n1n'a  (przy okazji zamówienia na longany)  i od tyłu zainstalowany moduł ESP8266  do współp[racy z mqtt i synchronizowania czasu z siecią .... 



Po pierwszej próbie , softu napisanego pod platformio z frameworkiem arduino wszystko działa prawidłowo , czas jest wysyłany na MQTT, co  24h jest synchronizowany z serwerem czasu ms. 



Oczywiście z góry dostały się tak w razie "W" 3 przyciski do ręcznego ustawienia czasu. Całość zasilana jest przez gniazdo mikroUSB   ładowarki do telefonu  5V , 300mA 
i się tak głupio prezentuje ...





I to by było na tyle ....   takiego dziwnego zegarka :)







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz